TwojeWiadomosci24.pl to portal dziennikarstwa obywatelskiego. Nowinki regionalne pisane przez redaktorów i hobbystów z całej Polski. Poglądy internautów i wiadomości ze świata. Dzięki naszemu portalowi możesz publikować treści o docierać z informacjami do tysięcy ludzi przekazując przekazując prawdy o których media chcą milczeć. Dodatkowo uruchomiliśmy na stronie panel dla firm, które mogę pisać na temat swoich usług i produktów oraz radzić w jaki sposób mogą z nich korzystać. Dzięki nam możesz zareklamować swoją firmę przekazując jednocześnie porady dla swoich potencjalnych klientów.
Mon, 28 Dec 2015

Kobiety przejmują siłownie

Muscle22.jpgCzasy, kiedy kobiety szerokim łukiem omijały siłownie, a swoją aktywność ograniczały do treningów aerobowych już dawno odeszły w niepamięć. I dobrze, bo to nie bieżnia mechaniczna, orbitrek czy rowerek, ale mocny trening siłowy jest kluczem do pięknej, sportowej sylwetki.

Nie obawiaj się, że przez ciężary nadmiernie rozbudują ci się mięśnie i stracisz swoje naturalne kobiece walory. Przeciwnie - dzięki nim ujędrnisz pośladki, wysmuklisz nogi i sprawisz, że twój brzuch będzie płaski jak nigdy.

Trening siłowy jest zdecydowanie lepszy niż cardio. Warto odrzucić przesąd, że trening siłowy służy jedynie do rozbudowy muskulatury, a tłuszcz spala się wyłącznie podczas treningu cardio. To mylne założenie. Trening siłowy pozwala na rozbudowywanie tkanki mięśniowej przy jednoczesnej redukcji poziomu tkanki tłuszczowej. Co więcej, mięśnie zużywają zdecydowanie więcej kalorii niż tłuszcz. Jeden kilogram zdobytej przez nas nowej masy mięśniowej spala nawet do 100 kcal podczas gdy tłuszcz maksymalnie 5 kcal. To oznacza, że nasza przemiana materii nawet w trakcie spoczynku jest zdecydowanie większa. Wniosek jest prosty: to właśnie trening siłowy zawiera najlepsze ćwiczenia na rzeźbę

Najczęściej popełnianym błędem przez kobiety chcące spalić nadmiar tkanki tłuszczowej jest ograniczanie swojej aktywności jedynie do treningu aerobowego, uważając, że ciężary przydatne są tylko w przypadku ćwiczeń na masę. Tymczasem samo bieganie czy ćwiczenia na orbitreku w połączeniu z niskokaloryczną dietą niestety najczęściej przynoszą całkiem odwrotny skutek – spowolnienie metabolizmu.

Przed rozpoczęciem treningu siłowego kobiety wciąż często powstrzymuje lęk przed nadmiernym przyrostem masy mięśniowej i utratą delikatnych kształtów. W takich momentach od razu na myśl przychodzi skojarzenie podnoszenia ciężarów z "karkami z siłowni. Tymczasem naprawdę nie ma się czego obawiać. Kluczową rolę w budowaniu masy mięśniowej odgrywają bowiem hormony, a tym najbardziej anabolicznym jest testosteron. W przypadku kobiet jego poziom jest na tyle niski, że nie obaw, iż trening z ciężarami wpłynie na nadmierną rozbudowę masy mięśniowej.

Warto więc na chwilę zejść z bieżni i przy pomocy specjalisty opracować odpowiedni plan treningowy 

Maciej Pietrzyk

Przeczytano 314 razy.

5.0/5(1 votes)



Edit

Komentarze

Leave a Comment

Comment

Visual CAPTCHA